Rugsėjo 19-ą Vokietijoje, Bispingeno mieste įsikūrusiame Ralfo Schumacherio kartingų centre nuvilnijo net 9 valandas trukusios naktinės kartingų varžybos, kuriose pirmą kartą startavo ir komanda iš Lietuvos – „Kartlandas United“, sudaryta iš atsidavusių kartingo sportui mėgėjų, kurie įrodė, kad naujokų komanda gali pasiekti kur kas daugiau nei tikėtasi. 27 vieta tarp 39 komandų – puikus debiutas šviežiai susiformavusiai komandai.

Idėja vykti į Ralfo Schumacherio kartingų centro organizuojamas varžybas gimė dar sausį, lankantis specializuotoje kartingų parodoje. Tuo metu buvo planuojamos 24 valandų lenktynės, tad pagal pirminį planą komandą turėjo papildyti ir pavasarį rengto „Kartlandas Open Cup“ turnyro nugalėtojas. Tačiau pasikeitus varžybų Vokietijoje formatui ir turnyro nugalėtojui Dariui patyrus kojos traumą planai buvo pakoreguoti.

Sunkiausia buvo trečią lenktynių valandą – startuoti į įsisiūbavusias lenktynes visiškai nežinant trasos buvo tikras iššūkis. O dar paskutinę valandą užėjus smulkiam stipriam lietui važiuoti buvo iš ties sunku – lauke atvažiuojant link šviestuvo nematydavau visiškai nieko. Tačiau, viską kompensavo komandos dvasia ir visų noras pasiekti finišą. Matėsi, kad kiekvienas įdeda dalelę savęs į šitas varžybas. Ne tik tie kurie vairavo. Bet ir Mantas, Virginija, Rūta.
Edvardas Grabliauskas

Varžybų dieną prie kartingo vairo sėdosi didelę patirtį kartingų sporte sukaupęs Vytautas Surdokas, dar žinomas kaip Dzūkelis, „Le Kartland 66‘ Endurance Race“ turnyro trečios vietos prizininkai, kartingų mėgėjai Tomas Aliukevičius ir Martynas Bisikirskas bei šios idėjos iniciatorius, „Le Kartland 66‘ Endurance Race“ antros vietos prizininkas, automobilių sporto entuziastas – mechanikas – Edvardas Grabliauskas.

Lietuvos atvykusią komandą su varžybų taisyklėmis supažindino pats Ralfo Schumacherio kartingų centro vadovas. Nors komanda iš anksto žinojo, kad varžybos vyks vidaus ir lauko erdves jungiančioje daugiau nei 2 km. ilgio trasoje, nustebino tai, kad pati trasa buvo paruošta likus kiek daugiau nei valandai iki varžybų kvalifikacijos pradžios.

Lenktynių startinę poziciją apsprendė 45 minučių kvalifikacija, kurios tikslas – kuo greičiau įveikti varžybų trasą. Čia važiuoti buvo patikėta greičiausiems komandos pilotams Vytautui Surdokui ir Martynui Bisikirskui. Taip pirmą kartą išbandę lenktynių trasą po kvalifikacijos „Kartlandas United“ nariai išsikovojo 22-ą starto poziciją.

20:00 prasidėjusiose lenktynėse komandos sutarimu pirmasis startavo Vytautas Surdokas, kuriam iš karto po starto pavyko atkovoti 2 pozicijas. Tai buvo geras tonas varžantis su kitomis komandomis. Žinoma, lengva nebuvo – vokiečių komandos turėjo nemažą pranašumą, nes didelė jų dalis buvo išmėginusi šią trasos konfigūraciją anksčiau rengtose analogiško formato lenktynėse. Visgi, noras varžytis buvo didesnis – Vytauto pirmosios valandos važiavimo metu pasiekta rekordiškai aukšta komandai – 18-a pozicija.

Sunkiausia buvo pirma valanda važiavimo, kai iš lauko įvažiuodavau į vidaus trasą. Tačiau, priešingai nei kitus, mane labiausiai „vežė“, kai trasoje keitėsi oro sąlygos – buvo labai smagu vairuoti.
Tomas Aliukevičius

Varžybų metu akį traukė ne tik skriejantys pro šalį kartingai, bet ir veiksmas vykstantis „boksuose“. Čia kiekviena komanda susidurdavo ne tik su pilotų, bet ir pačių kartingų keitimu. Tuo metu pilotas privalėdavo su savimi persikelti svarmenis, reikalingus normatyviniam svoriui pasiekti, kartingo numerį, kartingo greičio matavimo daviklį. Minimalus pasikeitimo laikas – 35s. Didžiausiu iššūkiu tai tapo Vytautui – būtent jam iki 85kg. svorio normatyvo reikėjo papildomai įsidėti 5 svarmenis (22,50 kg.). Tuo metu 90 kg. sveriantis Tomas pasikeitimų metu liko ramus, jam vieninteliam iš komandos narių neprireikė papildomų svorių.

Kiek paprasčiau vyko pilotų pasikeitimai: komandos galėjo laisvai nuspręsti, kada ir kokia tvarka keisis jų vairuotojai. Tad, po daugiau nei valandos Vytautas vietą trasoje užleido dar nė metų mėgėjiškose kartingų varžybose nesisukančiam Martynui. Po jo sekė ir idėjos sumanytojo Edvardo eilė. Tiesa, Edvardui kaip ir Tomui, buvo kur kas sunkiau įsivažiuoti – jie abu neturėjo progos išmėginti trasos, kvalifikacijos metu. Įsilieti į greitą lenktynių ritmą teko vos tik įsėdus į kartingą. Tačiau tai nesutrukdė Edvardui parodyti savo meistriškumo bei atkovoti komandai papildomų aukštesnių pozicijų. Ketvirtasis, savo starto sulaukė Tomas. Pirmosios savo važiavimo valandos metu jam sekėsi kiek prasčiau – prarastas laikas dėl praleisto kartingo keitimo turėjo savo pasekmių. Tačiau vėliau jam pavyko įsilieti į varžybų ritmą.

Varžybas komandoms sunkino ir besikeičiančios oro sąlygos. Apie 2 valandą nakties prasidėjęs lietus visų komandų rezultatus stipriai pablogino – tai leido įvertinti kaip pilotai sugeba išlaikyti tinkamas trajektorijas važiuojant slidžia danga bei prisitaikyti prie drėgmės, kurios buvo pilna ir vidinėje trasos dalyje. Tokio važiavimo teko „paragauti” visiems „Kartlandas United“ pilotams. Bene, geriausiai su šlapia trasos danga pavyko susitvarkyti Tomui. Jis antrojo savo važiavimo metu parodė iš ties aukštus rezultatus – buvo pasiekta 23 pozicija, kuri buvo viena iš aukščiausių.

Lengviausiai pasakyti kas labiausiai „vežė“. Tai – KOMANDA! Jos palaikymą jaučiau net važiuodamas trasoje. Kai reikėdavo – paskatindavo, kai reikdavo – ramindavo. Turėjome ir specialų plakatą, kuris prajuokino taip, kad net į posūki nepataikiau („spausk asile“). Tačiau sunkumų taip pat buvo – prisitaikyti prie kintančių sąlygų, kurios keitėsi kiekvieną valandą. Ir, žinoma, tai, kad grįžus į kasdienybę sunku negalvoti apie tai, kaip ten buvo smagu ir gera.
Martynas Bisikirskas

Paskutinę varžybų valandą „Kartlandas United“ pozicijos svyravo tarp 23-28 vietų. Šį pozicijų svyravimą apsprendė tai, kad Ralfo Schumacherio kartodromas nebuvo parengęs taisyklių anglų kalba, o „brifingo“ metu nebuvo akcentuotas pilotų pasikeitimų skaičius (jų turėjo būti ne mažiau nei 9 ). Tad, iš anksto suplanuota strategija ir apskaičiuoti laikai nebeteko prasmės – teko viską paskirstyti iš naujo. Tai, lėmė, kad komanda išeikvojo ne mažai likusios laiko pasikeitimams – paskutinės valandos metu jų įvyko net trys, dėl ko komanda prarado sunkiai išplėštas aukštesnes pozicijas. Vis tik, entuziazmo aršiai kovoti netrūko iki pat varžybų pabaigos. Su tokiu užsivedimu finišuoti buvo patikėta varžybas pradėjusiam Vytautui.

Geriausias komandos „Kartlandas United“ trasos įveikimo laikas buvo užfiksuotas važiuojant Martynui. Antrojo savo važiavimo metu jam pavyko pasiekti 2.42.83s. laiką, kuris bendroje įskaitoje lenkė net 22 komandas. Atkovotų pozicijų atžvilgiu komanda liko 27-oje vietoje, tačiau tai buvo puikus ir vokiečiams netikėtas lietuvių debiutas.

Varžybos man nebuvo sunkios – miego netrūko ir tai buvo gerai. Bet kelionė į priekį ir atgal buvo sunki. Vežantis dalykas mūsų „fainas” kolektyvas ir neabejotinai nerealios varžybos.”
Vytautas Surdokas

Vertinant rezultatus – tai buvo puiki patirtis komandos pilotams ir „Kartlando” kolektyvui, kas leido pasisemti puikių idėjų bei motyvavo komandos narius ieškoti galimybių ateityje sudalyvauti šiose ar kitose panašaus formato kartingų varžybose Ralfo Schumacherio kartingų centre ar čia Lietuvoje.