Dakaro lenktynės, ne veltui, vadinamos sunkiausiomis planetos lenktynėmis. Tai ne tik varginantys ir ilgi etapai, bet ir didelę grėsmę gyvybei bei technikai keliantys greičio ruožai. Būtent dėl šių priežasčių daugeliui Dakare dalyvaujančių komandų pirmiausia didžiausia pergalė yra finišuoti. Per dvi savaites truksiančiame Dakaro ralyje nemaža dalis dalyvių pasitraukia taip ir nepasiekę finišo. Vieni jų pasitraukia dėl techninių problemų, kiti dėl sveikatos. Dakaro ralyje būta ir mirčių.

Benediktas Vanagas

Kartodromas KARTLANDAS labai palaiko lietuvius dalyvaujančius šiose itin sunkiose varžybose, tad stengiames vis apibendrintai pranešti kaip sekasi B. Vanagui ir A. Juknevičiui. Apie pirmuosius tris etapus galite skaityti naujieną – Lietuvių žygis per Dakarą 2015

Antanas Juknevičius

 

Kas įvyko per 4-8 etapus

 

4 etapas

Pirmoje lenktynių dalyje abiems lietuvių ekipažams sekėsi gana gerai. Tiek Benediktas, tiek Antanas kaip patyręs Dakaro vilkas lenkė daug varžovų. Tačiau vienoje vietoje Benediktas prakirto ratą ir jį bekeisdami neteisingai užveržė dvi veržles, jas prasuko. Finišas buvo pasiektas 20 pozicijoje. Bendroje įskaitoje - 18.
Antanui - tarp 6 ir 7 patikros taško, smėlynuose, Mebarui (taip vadinamas Antano Juknevičiaus vairuojamas automobilis) lūžo priekinis pusašis ir subyrėjo priekinė granata. Išspręsti šį gedimą jiems užtruko daugiau nei 5 valandas, šiaip taip suremontavę pusašį Antanas judėjo finišo link. Tą dieną Antanas užėmė - 58 poziciją.

5 etapas

Finišavome 14 pozicijoje. Bendroje įskaitoje pakilome į 16-tą poziciją. ,,Tai buvo vienas ilgiausių greičio ruožų per mano karjerą.'' - teigia B. Vanagas. Nors 5-sis etapas ir buvo ganėtinai ilgas - 458 km, tačiau sėkmingai ir be didesnių nesklandumų finišavo abu lietuviai. Benediktas finišavo 14 pozicijoje, o Antanas - 55.

6 etapas

Po itin sėkmingo 5 etapo, sekė gan nesėkmingas 6-sis etapas. B. Vanago vairuojamas automobilis išvažiuodamas iš stataus griovio, akseleruodamas sulaužė pusašį. Tuo pačiu buvo prakirstas ir stabdžių vamzdelį.Pasikeitę pusašį, o stabdžius padarius tik galinius lenktynės tęsėsi. Finišas pasiektas - 48 pozicijoje. Tuo tarpu A. Juknevičiui - nepasisekė su automobilio granata. Šį gedimą pašalinus ir finišavus ekipažas buvo sąrašo pabaigoje - 75 pozicijoje.

7 etapas

7 etapas šiemet buvo vienas iš dviejų maratonų etapų. Tai reiškia, kad dvi dienas lenktyniauti reikėjo be jokios technikų pagalbos. Dalyviai su savimi galėjo pasiimti tik 3 atsarginius ratus, kuriuos komisija prieš etapą sužymėjo. Po etapų reikiamų detalių skolintis iš kolegų buvo draudžiama. Remontuotis dalyviai galėjo tik su tuo ką pasiėmė.
Benediktą kalnuose užklupo liūtis, todėl moliu grįsta kelio danga tapo be galo slidi. Dėl stipraus lietaus patvino upės, vietomis automobilis vos neplaukė. Paskui pradėjo snigti, tad ir lietuviai paragavo sniego. Visas greičio ruožas driekėsi 3,5 km ir kiek didesniame aukštyje virš jūros lygio, dėl to atsirado galvos skausmas. Nepaisant to finiše 15-oje pozicija.
Antano

8 etapas

8-sis etapas buvo itin nesėkmingas Benediktui Vanagui. Likus 100 kilometrų iki greičio ruožo pirmos dalies finišo dingo vairo stiprintuvas. Šiame automobilyje stovint neįmanoma pajudinti vairo, o važiuojant šiaip ne taip keliasdešimt laipsnių gali pasukti. ,,Atkentėjus šimtą kilometrų ir dar virš pustrečio šimto kilometrų pervažiavimą kopomis iki trumposios greičio ruožo dalies, o likus gal porai kilometrų iki galutinio šios dienos finišo šturmuojant kopą gavom smūgį į priekinius ratus, nuo kurio iš rankų išsprūdo vairaratis. Kairė plaštaka kažkokiu nepaaiškinamu būdu slystelėjo link prietaisų skydo ir gavo smūgį vairo stipinu.'', - pasakoja lenktynininkas. Šiuo metu jau aišku, jog smūgio metu lūžo kaulas. Nepaisant to apie pasidavimą nėra nei kalbos. Lenktynės tęsiasi. Etapą su skausmais Benediktas užbaigė 35-oje pozicijoje.
Antanas Juknevičius ir Edvardas Duoba aštuntajame greičio ruože užėmė 67-ąją vietą. Vingiuotais siaurais kalnų keliukais – lėkdami didžiuliu greičiu, stabdyti jie turėjo itin pavojingai. Dėl neveikiančių priekinių stabdžių, stabdyti teko pavaromis. Tokių būdu stabdant automobilio galą vis užnešdavo į šonus.

Šiuo metu lietuviams poilsio diena. Per ją mechanikai tikriausia nepoilsiaus ir stengsis gražinti mašinas į kuo geresnę būklę.Nuoširdžiai sveikiname lietuvius įveikus jau pusę dakaro!

Kartodromas linki lietuviams nepasiduoti ir siekti pergalės, nes tik nepasiduodančių visi bijo kaip vilko :)

Įveikta Dakaro 2015 – 50%