Le-Kartland'303-lenktynės.-Kartodromas-Kartlandas-11

Iš penktadienio į šeštadienį vykusiose naktinėse „Le Kartland‘303“ lenktynėse po 5 valandų kovos paaiškėjo antrojo etapo nugalėtojai. Šį kartą sėkmė nusišypsojo kartingo bei auto sporto senbuviams,  – „Palaima Racing“ komandai.

Le-Kartland'303-lenktynės.-Kartodromas-Kartlandas-6Naktinės Le Kartland‘303 lenktynės – ilgiausios trukmės kartingo lenktynės vidaus patalpų kartodromuose. Kartlando kartodromų komanda šį kartą nepagailėjo jėgų ir idėjų jau 4 metus vykstančių ištvermės lenktynių iškelti į kitą lygį ir sukurti dar daugiau komandinės strategijos, jėgų ir iššūkių reikalaujančias kartingo lenktynes. Kartu prie turnyro prisidėjus ir transliacijų partneriui – Arena HD TV lenktynes pamatyti iš arčiau galėjo ir didesnis ratas Lietuvos gyventojų, besidominčių šią sporto šaka.

2-ajame 2018-2019 metųLe Kartland‘303″ lenktynių etape prie starto stojosi net 15 komandų (maksimalus skaičius 16). Čia dalyvių laukė 15 minučių kvalifikacija ir 303 minutes trunkančios ištvermės lenktynės. Tiesa, prie ištvermės reikalaujančio lenktynių formato komandų dar laukė ir 15 kartingo kartu su pilotu keitimų ir 60 JOKER ratų, kas kart prailginančių varžybinę trasos konfigūraciją. Tad komandos sudėtį sudarė ne tik kapitonas, trasoje besivaržantys pilotai, bet ir pagalbiniai žmonės, padėję fiksuoti keitimus ir JOKER ratus. Šių procedūrų neatlikus – komandoms galėjo būti skiriamos pozicinės nuobaudos po varžybų finišo, tačiau šį kartą komandos su šia užduotimi susitvarkė.

Le-Kartland'303-lenktynės.-Kartodromas-KartlandasSvoris lenktynėse – svarbus faktorius, tad visiems dalyviams yra nustatytas vienodas 85 kg. svorio etalonas, leidžiantis maksimaliai suvienodinti varžybų sąlygas. Tiesa, išaugus dalyvių, kuriems reikalingas maksimalus papildomas svoris (+30 kg.),  skaičiui, iki varžybų starto buvo susidurta su svoriu trūkumais. Dalyviams neužteko svarelių, tad svorio etalonas bendru nutarimu buvo sumažintas iki 80 kg., o kvalifikacijos metu svorio etalonas netaikytas. 

Kai netikėti trikdžiai buvo išspręsti, dalyvių laukė 15 minučių kvalifikacija, po kurios komandos išsiskirstė startines lenktynių pozicijas. Čia greičiausiais buvo „Aixam motorsport“ su 22,941 s. rato laiku. Jie vieninteliai kvalifikacijoje peržengė 22 sekundžių barjerą. Antrą ir trečią vietas pasidalino „Greitų vėžlių“ (23,021 s.) ir „MAD Performance“ (23,116 s.) komandos.

Startuoti lenktynėse komandoms teko Le Mans varžybų principu – bėgant į savo kartus iš nurodytos vietos. Deja, bet startuoti sėkmingai nepavyko. Komandos „Paspalvinam…?“ kapitonui sumaišius kartus ir įšokus į kitos komandos kartą starto procedūrą teko pradėti iš naujo. Dabar dalyviai startavo iš eigos, pagal jiems priklausiusias pozicijas. Kartą sumaišiusiai komandai pagal varžybų reglamentą buvo skirta paskutinė startinė pozicija.  Galiausiai pavykus startuoti prasidėjo daugiau nei 5 valandų arba 303 minučių trukmės lenktynės, pareikalavusios ištvermės ir susikaupimo.

Lenktynių maratone nebuvo apsieita ir be klaidų – „KTK racing division“ teisėjai per 5 valandas išdalino 47 STOP&GO baudas, dažniausiai skirtas už nepraleidimą išvažiuojant iš JOKER zonos ar agresyvų vairavimą. Vis tik trims komandos pavyko nepakliūti į teisėjų akiratį ir taip didinti išsiveržimą nuo konkurentų, nes vieną STOP&GO nuobaudą atlikti komandai prireikdavo bent 15 sekundžių.

Atlaikyti 5 valandas buvo sunku ne tik komandoms, bet ir pačiai trasai. Kiek vėliau, įpusėjus lenktynėms, trasoje pasirodė saugumo kartas (Safety Kart‘as), sulėtinęs trasoje besivaržančių dalyvių tempą, tam, kad personalas galėtų atstatyti nuo smūgių nukentėjusį trasos posūkį. Pasišalinus Safety Kart‘ui lenktynės tęsėsi pilnu tempu, kartu primindamos ir apie vis labiau senkantį laiką. Rezultatų lentelėse jau aiškiau buvo galima pastebėti kokių strategijų laikėsi vienos ar kitos komandos. Vis labiau ryškėjo ir tikrieji etapo lyderiai, kantriai laukę kada galės likusį lenktynių laiką išnaudoti skirtumų mažinimui nuo atsiplėšusių komandų. Žinoma, vienos teisingos strategijos šiose lenktynėse nėra. Čia gali laimėti tiek komanda tolygiai išsidalinusi keitimus, tiek komandos išleidžiančios savo pilotus važiuoti daugiau nei valandą ir tik pabaigoje atliekančios dažnesnius pasikeitimus. Tą įrodė ir etapo lyderių trejetukas, vadovavęsis skirtingomis lenktynių strategijomis.

2-ojo naktinių „Le Kartland‘303“ lenktynių etapo lyderiais tapo jau keletą metų iš eilės pergales skinantys „Palaima Racing“ į savo komandą subūrę įvairių auto ir kartingo sporto šakų profesionalus I. PalaimąG. Grinbergą, L. Stanevičių ir M. Bisikirską bei K. Smalską. 2 vietą pelnė pirmajame etape pergalę išplėšusi – „Simple Stupid“ komanda (A. Gliožeris, D. Butvila, K. Žala). Kaip ir pirmajame, taip ir šiame etape trečią vietą iškovojo „420“ komanda (V. Mičiūda, E. Miliauskas, M. Siniauskas, R. Šerelis).

Le-Kartland'303-lenktynės.-Kartodromas-Kartlandas-8Po dviejų etapų aukščiausias pozicijas dalinasi: „Palaima Racing“ (98 tšk.), „Simple Stupid“ (96 tšk.), „420“ (84 tšk.) komandos. Trečiasis naktinių lenktynių etapas vyks Vilniuje įsikūrusiame Kartlando kartodrome, kovo 1 dieną.

Varžybų dalyviams prizus įsteigė: Dynami:t, Tėvas Racing, Auto moto parkas, Apollo boulingas, Liqui Moly, ElektroKart by Kartlandas, Knygų klubas.